فرش ماشینی کاشان - آرشیو 1398/12

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 14498
» بازديد ديروز : 1701
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 16199
» بازديد سال : 14497
» بازديد کل : 17466
» اعضا : 0
» مطالب : 74

فرش سجاده ای کاشان


تاریخ انتشار پست : 1398/12/24 بازدید : 21

 

سابقه ظهور فرش سجاده ای در صنعت فرش ماشینی، به دهه هفتاد بر می گردد. بنابراین می توان گفت این نوع فرش، یک فرش جوان است. کاربرد این فرش به حرم ها، مساجد، حسینیه ها و نمازخانه های مراکز دولتی و مذهبی محدود می شود. در سال های اخیر اقبال نسبت به فرش سجاده ای کاشان افزایش چشمگیری داشته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به ویژگی های استفاده از فرش سجاده ای در نمازخانه مورد نظر خود پی ببرید.

فرش سجاده ای، راه حلی ساده برای مرتب کردن صفوف نمازگزاران

یکی از مزایای فرش سجاده ای که موجب اقبال هیات امنای مساجد و مسئولین ادارات دولتی شده است، توانایی این فرش در مرتب کردن صفوف نمازگزاران است. در گذشته به این منظور از ملافه های طویل که با عرض 20 الی 30 سانت بریده شده بود، استفاده می کردند، به طوری که نمازگزاران، مهر نماز را بر روی این ملافه ها قرار می دادند.

با استفاده از فرش سجاده ای، دیگر نیازی به استفاده از وسایل کمکی و نیروی کمکی نیست و صفوف نمازگزاران به طور ذاتی مرتب خواهد شد. این مزیت در مکان های بزرگ تر (مثل حسینیه ها و حرم ها) با تعداد نمازگزاران زیاد بیشتر به چشم می خورد. چرا که مرتب کردن صفوف نمازگزاران در چنین مکان هایی حتی با کمک تعداد زیاد خادم، کاری طاقت فرسا است.

فرش سجاده ای، شکیل و ارزان

یکی از مزایای فرش سجاده ای نسبت به فرش های سنتی این است که در فرش های سنتی، فرش در اندازه های استاندارد، مثلا فرش 12 متری، فرش 9 متری و فرش 6 متری بافته می شود. این اندازه های استاندارد، معمولا برای منازل مناسب هستند. زیرا در معماری های سنتی، اندازه اتاق ها هم با همین استاندارد در نظر گرفته می شد تا فرش به اصطلاح گوش تا گوش اتاق را بگیرد و در معماری های مدرن، فرش معمولا فقط قسمت مرکزی اتاق را می پوشاند و در دیگر قسمت های اتاق، پوشش اغلب سرامیک یا پارکت نمایان است.
اما در فضای مساجد، هدف استفاده حداکثری از فضا به منظور جا دادن بیشترین تعداد نمازگزاران در مسجد است. با این هدف، تمام فضای مسجد، باید پوشانده شود. از آن جایی که معمولا مساجد با اندازه های استاندارد ساخته نمی شوند، رسیدن به این هدف با فرش های با اندازه استاندارد، مشکل است.
استفاده از فرش های با اندازه سفارشی هم به این منظور، با توجه به اندازه بزرگ مساجد، گران تمام می شود. فرش سجاده ای یک فرش رولی است و به میزان مورد نیاز از طول فرش بریده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در یک طول از مساحت مسجد، شما یک قطعه فرش سجاده ای بدون برش می توانید پهن کنید.
با این توضیحات خرید فرش سجاده ای، یک راه ارزان برای پوشاندن کل فضای مسجد به صورت شکیل است. علاوه بر این که فرش رولی به سادگی قابل جمع کردن و پهن کردن است و این ویژگی استفاده از فرش مسجد را ساده تر می کند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش سجاده ای

مانند هر نوع فرش دیگری، عوامل زیادی بر قیمت فرش سجاده ای موثر هستند. جنس نخ خاب، جنس نخ تار، جنس نخ پود، شانه فرش و تراکم فرش از جمله این عوامل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوامل و ویژگی های موثر در قیمت فرش ماشینی، مقاله اطلاعات جامع درباره فرش ماشینی را مطالعه نمایید.

خریداینترنتی فرش سجاده ای قالی کاشان 


یکی از مزیت های خرید فرش سجاده ای قالی کاشان این است که به دلیل محدودیت استفاده از فرش های سجاده ای طرح و رنگ آنها نسبت به فرش های سنتی در فروشگاه ها تنوع کمتری دارند . شما در مجموعه فرش سجاده ای قالی کاشان می توانید طرح ها و رنگ های متنوعی را پیدا کنید .

هم چنین به دلیل این که محصولات ما به صورت مستقیم از کارخانه خریداری می شوند با قیمت کمتر، بدون واسطه و درب منزل برای شما ارسال خواهند شد . 

دسته : ,
برچست ها :

فرش اکریلیک کاشان


تاریخ انتشار پست : 1398/12/17 بازدید : 23

بیش از 70 درصد از فرش های تولیدی کاشان ، از جنس آکریلیک می باشند.  فرش آکریلیک مشتریان زیادی دارد . این فرش ماشینی نیز مزا یا و معایب خاص خود را دارد . آکریلیک از الیاف مصنوعی است . ولی با این وجود مزایای زیادی دارد . 

مزایای خرید فرش ماشینی اکریلیک کاشان


اکریلیک جزو الیاف مصنوعی است و از نظر بازگشت پذیری هیچ یک از انواع دیگر الیاف (چه طبیعی و چه مصنوعی) به پای فرش اکریلیک نمی رسد! پس اگر در چیدمان دکوراسیون شما اجسام سنگینی مانند میز و مبل و کمد و … روی فرش قرار می گیرد و یا فرش در محلی با رفت و آمد زیاد قرار دارد، این جنس از فرش تا سالیان طولانی همچنان نرمی و لطافت خود را حفظ می کند و با تغییر دکوراسیون جای پایه مبل و میز روی فرش شما به جا نخواهد ماند.

بعلاوه، این نوع فرش عایق حرارتی خوبی است و به همین دلیل جایگزین بسیار خوبی برای فرشهای پشمی است. تا جایی که به این اکریلیک پشم مصنوعی هم گفته می شود.

این دو ویژگی اکریلیک (بازگشت پذیری بالا و عایق حراتی خوب) در بین تمامی الیاف منحصر به فرد است و تقریبا هیچ یک از الیاف طبیعی یا مصنوعی این دو ویژگی را به صورت همزمان ندارد!

استحکام این نوع نخ در حد متوسط و وزن آن از تمامی الیاف دیگر (به جز پلی پروپیلن) سبکتر است. 

جذب رطوبت این نخ بسیار کم و در حدود 1% است. پس خیلی نگران خیس شدن فرش خود نباشید چون به این جنس از فرش به راحتی خشک می شود.

این جنس از نخ  نقطه ذوب ندارد و مقاومت آن در  مقابل حرارت بالاست، پس اگر شما یک شی داغ مانند اتو یا کتری را روی این فرش قرار دهید فرش شما هیچ آسیبی نمی بیند!

مقاومت این نوع نخ در برابر اشعه UV نور خورشید بالاست، پس اگر فرش شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید است با انتخاب این جنس از فرش خیالتان از رنگ پریدگی و آسیب دیدن فرشتان راحت خواهد بود.

معایب خرید فرش های اکریلیک کاشان


پرز دهی نخ خاب فرش به عنوان یک نکته و امتیاز منفی برای این فرش به شمار می رود چرا که این پرزها می تواند برای ریه افراد به ویژه سالمندان و کودکان مضر و دارای عوارض باشد. پس به استفاده از فرش اکریلیک را برای اتاق کودک پیشنهاد نمی شود.

البته فرش های از جنس اکریلیک هیت ست شده پرز دهی بسیار کمتری دارند، اما حتی با این روش هم فرشی کاملا بدون پرز نخواهیم داشت.

یکی دیگر از معایب فرش های اکریلیک، عدم تجزیه پذیری این نوع از الیاف است که باعث آسیب به محیط زیست می شود.

شاید جالب باشد بدانید که فرش های اکریلیک در ایران، ترکیه، مصر و عربستان پر طرفدار است اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل مسائل بهداشتی و زیست محیطی که در بالا به آن اشاره شد استفاده از نخ آکریلیک در خاب فرش مرسوم نبوده و حتی ممنوع شده است.

به طور کلی نخ آکریلیک نسبت به سایر الیاف متداول گرانتر بوده و به تبع آن، فرش های اکریلیک نیز جزو گرانترین نوع فرش در صنعت فرش ماشینی ایران می باشد.

دسته : ,
برچست ها :

فرش 1200 شانه کاشان


تاریخ انتشار پست : 1398/12/10 بازدید : 24
 

فرش 1200 شانه کاشان

فرش 1200 شانه کاشان از فرش های ریزبافت و پرفروش در بین خریداران فرش ماشینی است. زیبایی و ظرافت در فرش 1200 شانه از چشم بیننده دور نمی ماند. به همین دلیل بافت طرح های شلوغ و باظرافت را در فرش 1200 شانه اجرا می کنند. اگر می خواهید همه چیز را در مورد فرش 1200 شانه بدانید با ما همراه باشید.

فرش 1200 شانه، ریزبافت و زیبا با تنوع طرح و رنگ

شاید به نظر برسد چون فرش 1500 شانه در ریزبافت بودن و زیبا بودن سرآمد بازار فرش است، اگر خریداری به دنبال یک فرش ریزبافت می گردد، باید به سراغ فرش 1500 شانه برود. اما لزوما این طور نیست.

تعداد اندکی از تولیدکنندگان فرش ماشینی، فرش 1500 شانه تولید می کنند بنابراین تنوعی که در طرح و رنگ فرش 1200 شانه وجود دارد، در فرش 1500 شانه به چشم نمی خورد. اگر در گالری فرش های 1200 شانه مجموعه قالی کاشان چرخی بزنید، با ما هم عقیده می شوید که فرش 1200 شانه تقریبا می تواند هر سلیقه ای را به سمت خود جذب کند.

فرش 1200 شانه، باکیفیت و ماندگار

از آن جایی که فرش 1200 شانه از تراکم بالایی برخوردار است و خریداران خاص را به خود جلب می کند، این دسته از فرش های ماشینی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت ممتاز بافت می شوند. علاوه بر این که فرش 1200 شانه، تراکم 3600 دارد.

استفاده از مواد اولیه ممتاز و باکیفیت و نیز تراکم بالا در فرش 1200 شانه سبب افزایش عمر این نوع فرش می شود. این به معنای آن است که سال ها پس از خرید فرش 1200 شانه کاشان، این فرش به همان زیبایی که در هنگام خرید شما را جذب کرده بود، همچنان در خانه شما خودنمایی خواهد کرد.

فرش 1200 شانه قیمت کمتری نسبت به فرش 1500 شانه کاشان دارد

فرش 1200 شانه یک و نیم الی دو برابر ارزان تر از فرش 1500 شانه است. در فرش 1500 شانه، به دلایلی از قبیل گران تر بودن تکنولوژی بافت آن نسبت به دیگر فرش ها، قیمت تمام شده برای مصرف کننده گران تر در می آید. بنابراین اگر فرش ظریف و ریزبافت می خواهید، اما نمی خواهید به اندازه فرش 1500 شانه هزینه کنید، فرش 1200 شانه برای شما گزینه بهتری است.

قبل از خرید فرش 1200 شانه به نکات زیر توجه کنید 

با وجود این که شما می توانید فرش 1200 شانه را با قیمیت بسیار کمتر از فرش 1500 شانه بخرید ، فرش 1000 شانه را نیز با قیمت کمتر از فرش 1200 شانه می توانید تهیه نمایید که از نظر ریزبافتی و ظرافت در نظر بسیاری از خریداران مناسب است. اگر از ابتدا تصمیم گرفته اید که به اندازه فرش 1000 شانه یا فرش های با شانه کمتر هزینه کنید، پیشنهاد قالی کاشان این است که گالری فرش های 1200 شانه را تماشا نکنید. زیبایی این فرش ها به حدی است که ممکن است باعث شود دیگر فرش ها چندان در نظر شما زیبا نباشند (که البته این چنین نیست) و شما را در انتخاب فرش مورد نظرتان دچار سردرگمی و تردید کند.

و نکته آخر این که با بالا رفتم شانه فرش ماشینی ، ارتفاع خاب آن کاهش پیدا می کند . به همین دلیل فرش 1200 شانه دارای نخ خاب کوتاه است . بنابراین اگر از آن دسته افراد هستید که به سبک سنتی زندگی می کنید و بر روی فرش می نشینید و دراز می کشید و به دنبال فرش با نخ خاب بلندتر هستید ، پیشنهاد می کنیم از گالری فرش 1000 شانه و گالری فرش 700 شانه قالی کاشان دیدن نمایید.

دسته : ,
برچست ها :

فرش 1500 شانه کاشان


تاریخ انتشار پست : 1398/12/3 بازدید : 20
چرا فرش 1500 شانه کاشان را خریداری کنم؟

ریزبافتی و زیبایی فرش 1500 شانه کاشان، هر خریداری را شیفته خود می کند. تراکم بالای این فرش های زیبا، آن ها را شبیه به تابلوهای نقاشی که البته با نخ بافته شده اند، کرده است.

این ویژگی فوق العاده و شگفت انگیز فرش ماشینی 1500 شانه کاشان، تولیدکنندگان را ترغیب کرده است که طرح های زیبا و ماندگار فرش دستباف ایرانی را بر روی فرش های 1500 شانه ببافند. این را از ما بپذیرید که فرش 1500 شانه از نظر ظرافت و زیبایی، رقیب سرسختی برای فرش های دستباف هستند.

اگر طرفدار پر و پا قرص نقش و نگار های ریزبافت فرش هستید و دوست دارید دنیای رنگین فرش زیر پای خود را واقعی تر و جذاب تر کنید، سراغ فرش 1500 شانه کاشان را از مجموعه قالی کاشان بگیرید. اما پیش از آن بیایید با هم نگاهی به ویژگی های فرش 1500 شانه کاشان بیندازیم. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که انتخاب بهتری در خرید فرش خود داشته باشید.

فرش 1500 شانه، جدیدترین تکنولوژی بافت فرش ماشینی

فرش 1500 شانه کاشان، پیش از ورود فرش 1600 شانه ، جدیدترین تکنولوژی تولید فرش ماشینی در جهان بود. البته شما خریدار مشکل پسند، با خرید فرش 1500 شانه می توانید مطمئن باشید که فرش ماشینی زیبا و ریز بافتی خریداری کرده اید. تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان فرش ماشینی اقدام به تولید فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه می کنند. تولیدکنندگانی که کیفیت فرش تولیدی آن ها زبانزد خاص و عام است.

اما آیا با تمام این توضیحات، فرش 1500 شانه بهترین انتخاب برای شما است؟ این مسئله بستگی مستقیم به انتظارات شما از فرش ماشینی که خریده اید، دارد. پس تا انتهای این مقاله را بخوانید تا با دانش کامل، فرش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

فرش 1500 شانه چه ویژگی هایی دارد؟

فرش 1500 شانه دارای تراکم 4500 است. برای این که بدانید شانه و تراکم چه تفاوتی با هم دارند و چگونه باید شانه و تراکم یک فرش را تشخیص داد، مقاله راهنمای جامع خرید فرش ماشینی را در آکادمی فرش مجموعه قالی کاشان مطالعه نمایید تا فرش 1500 شانه واقعی را از فروشنده تحویل بگیرید.

نخ خاب فرش 1500 شانه، به دلیل تراکم بالایی که دارد، باید حتی المقدور نازک باشد. بنابراین از جنس نخ نازک و لطیف برای بافت فرش 1500 شانه استفاده می شود. فرش 1500 شانه تولید یک شرکت معتبر، دارای نخ خاب با کیفیت ممتاز و درجه یک است که آن را به یک فرش خوب و باکیفیت و ماندگار تبدیل می کند.

نخ تار و نخ پود در فرش 1500 شانه از جنس پنبه است که باعث می شود، فرش انعطاف پذیری خوبی داشته باشد. به این مفهوم که اگر فرش را تا بزنید، این فرش به راحتی پس از باز شدن، شکل و ظاهر اولیه خود را به دست می آورد و به اصطلاح شکسته نمی شود. برای آن که بدانید نخ تار و نخ پود در فرش ماشینی چه نقشی دارند، مقاله آموزشی ما را در آکادمی فرش مطالعه نمایید.

به دلیل ویژگی های ممتاز که گفته شد، فرش 1500 شانه کاشان، دارای بیشترین قیمت فرش ماشینی در بین فرش های با تراکم مختلف است. می توانید این فرش های زیبا را از مجموعه قالی کاشان، با کمترین قیمت و بدون واسطه از کارخانه تهیه کنید.

پیش از خرید فرش 1500 شانه، به این نکات توجه نمایید

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، نخ خاب فرش 1500 شانه، از لطیف ترین و نازک ترین جنس نخ خاب در بافت فرش ماشینی است. همین ویژگی باعث می شود که ارتفاع نخ خاب در این نوع فرش، کمتر از دیگر فرش ها با تراکم پایین تر در نظر گرفته شود. دلیل این کار این است که نخ های نازک، اگر با ارتفاع زیاد در نظر گرفته شوند، چون ایستایی نخ های کلفت تر را ندارند، در هم می روند و طرح فرش را به زیبایی نشان نمی دهند.

بنابراین در هنگام خرید فرش 1500 شانه، باید این نکته را در نظر بگیرید که این فرش مثلا به اندازه فرش 700 شانه ، برای نشستن یا دراز کشیدن، نرم نیستند. البته این بستگی مستقیم به سبک زندگی شما دارد که آیا با فرش 1500 شانه در منزل خود راحت هستید یا خیر.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، این است که پیش از مشاهده گالری فرش های 1500 شانه مجموعه قالی کاشان ، به بودجه ای که برای خرید فرش در نظر گرفته اید، توجه کنید. بسیاری از خریداران، پس از مشاهده فرش های 1500 شانه بسیار مجذوب می شوند و دیگر نمی توانند بین فرش های با شانه پایین تر، فرش مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس با آگاهی از این که قیمت فرش 1500 شانه تقریبا یک و نیم تا دو برابر فرش 1200 شانه است، اگر نمی خواهید به این اندازه برای فرش خانه هزینه کنید، به سراغ انتخاب فرش 1500 شانه نروید.

اگر با در نظر گرفتن تمام این نکات، قصد دارید فضای اطراف خود را با زیبا ترین و چشم نواز ترین نوع فرش ماشینی موجود در بازار تزیین کنید، همین الان دست به کار شوید. با سفارش دادن و خرید یک فرش 1500 شانه منحصر به فرد از مجموعه قالی کاشان ، این فرش زیبا را مستقیم از درب کارخانه و بدون واسطه از ما تحویل بگیرید.

دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد