فرش ماشینی کاشان - آرشیو 1400/1

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 14498
» بازديد ديروز : 1701
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 16199
» بازديد سال : 14497
» بازديد کل : 17466
» اعضا : 0
» مطالب : 74

نکات چیدمان فرش در منزل!


تاریخ انتشار پست : 1400/1/29 بازدید : 14

نکات زیادی در قرار گیری فرش برای هر قسمت از خانه وجود دارد که اگر به هر کدام از آنها اهمیت بدهید دکوراسیونی زیبا همراه با جلوه ای بی نظیر را خواهید داشت. در این مقاله شما را  با این ویژگی ها و نکات آشنا خواهیم کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چیدمان فرش در منزل

-برای خرید فرش در سالن غذا خوری باید این مسئله را در نظر بگیرید که فرش خود را به گونه ای انتخاب کنید که از حدود ابعاد میز 70 سانتی متر بیشتر باشد. تا هنگامی که مخاطب بر روی صندلی نشسته و پاهای خود را بر روی زمین گذاشت با قرار گرفتن آنها بر روی فرش حس خوبی در فرد ایجاد شود.

-اگر مایل هستید برای پوشش جلوی مبلمانتان از فرش استفاده کنید پیشنهاد می شود به جای استفاده از دو عدد فرش با یک طرح، از یک فرش تک استفاده نمایید. چرا که جلوه ای یک فرش تک دارد از یک جفت فرش بیشتر می باشد.

-در گذشته از یک قالی با ابعاد بزرگ برای پوشش اتاق خواب استفاده می شد. اما با قوانین امروزی سعی کنید از فرش های شگی یا فرش هایی با ابعاد کوچک برای کنار تخت استفاده کنید. چرا که این دکوراسیون بسیار زیبا تر در چشم مخاطب جلوه خواهد کرد.

-اگر در مکانی زندگی می کنید که دارای رطوبت بالایی می باشد لازم است از فرش های ابریشمی استفاده کنید. همچنین برای مکان های پر رفت و آمد رنگ های روشن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

-برای هر یک از قسمت های خانه از فرش مخصوص به همان قسمت استفاده کنید. برای مثال برای سالن های پذیرایی که بیشترین رفت و آمد ها در آنجا صورت می گیرد از فرش هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. و برای آشپزخانه از فرش هایی استفاده کنید که در برابر حرارت و رطوبت دوام بالایی داشته باشد. فرش طرح ادویه یا گلیم فرش ها انتخاب مناسبی برای این فضا می باشد.

-اگر فضای منزلتان بزرگ است پیشنهاد می شود از رنگ های تیره مانند سرمه ای استفاده کنید اما برای مکان هایی با متراژ هم استفاده از رنگ های روشن ابعاد را بزرگ تر جلوه خواهد داد.

- در انتخاب طرح فرش برای دکوراسیون بسیار دقت کنید. فرش ها دارای طرح و نقش و رنگ های زیادی می باشند و لازم است از فرش متناسب با فضای خود استفاده کنید. چرا که یک انتخاب اشتباه نظم منزل شما را بهم می ریزد. پیشنهاد می شود فرش خود را بر اساس سایر وسایل موجود در خانه از جمله رنگ پرده، رنگ مبلمان و شلوغی و خلوتی آن، رنگ کفپوش و... انتخاب کنید.

-اگر از سبک های مدرن در خانه خود استفاده می کنید فرش های مدرن و فانتزی تکمیل کننده فضای شما خواهد بود و به صورت بالعکس اگر به دکوراسیون سنتی علاقه مند هستید می توانید از فرش هایی با طرح کلاسیک استفاده کنید.

- لازم است در خانه هایی با کفپوش تیره از فرش های روشن استفاده شود تا فرش زیبایی خود را در چشم مخاطب به نمایش بگذارد.

- اگر در منزل خود کودک تازه متولد شده دارید یا اطرافیان شما دچار بیماری تنفسی هستند از فرش های اکریلیک استفاده کنید چرا که مانع از پرزدهی و حساسیت برای کودکان و مانع از مشکل تنفسی می شود.

فرش کاشان

اگر به دنبال فرشی با کیفیت بالا و قیمت درب کارخانه هستید با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان می توانید یک خرید رضایت بخش را داشته باشید. تنوع در این سایت بسیار بالا بوده و ارسال محصولات برای مشتریان در سراسر ایران رایگان می باشد.

دسته : ,
برچست ها :

ست کردن مبلمان با فرش و پرده


تاریخ انتشار پست : 1400/1/24 بازدید : 15

هماهنگی در دکوراسیون داخلی یکی از مواردی است که خانم ها به آن اهمیت زیادی را می دهند. از مهم ترین موارد ست کردن در سالن پذیرایی هماهنگی بین رنگ مبلمان، پرده و فرش می باشد. تنوع رنگ ها در محصولات رنگ فرش ماشینی امروزه به گونه ای بالا رفته است که انتخاب را برای خریداران سخت و دشوار می کند. با خواندن این مقاله می توانید این مسئله را برای خود حل نموده و زیبا ترین دکوراسیون را برای منزل خود چیدمان کنید.

تغییر دکوراسیون با پرده و فرش

اگر قصد دارید تغییر بزرگی در منزل خود ایجاد کنید لازم است پرده و فرش منزلتان را تعویض کنید. این دو گزینه باعث می شود حال و هوا و سبک منزل شما به شکل دیگری جلوه کند. فرش تکمیل کننده زیبایی در دکوراسیون منزل می باشد و خرید آن به منزل شما روح می بخشد. بهترین راه برای چیدمان سالن پذیرایی یک خانه این است که ابتدا مبلمان را خریداری کرده سپس طبق رنگ و طرح، پرده و فرش را با آن ست کنید.

گاهی اوقات افراد به دکوراسیون هایی با رنگبندی هماهنگ علاقه دارند. اما ست کردن کار زیبایی نمی باشد. لازم است شما برای چیدمان دکوراسیونتان از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. رنگ های متضاد با یک دیگر نیز انتخاب مناسبی می باشد.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی به گونه ای می باشد که با رنگ های دیگر به راحتی ست می شود. و معمولا تا مدت زمان طولانی این رنگ بندی به روز بوده و به اصطلاح از مد نمی افتد. این دکوراسیون مناسب افرادی می باشد که قصد دارند از یک دکوراسیون دائمی برای خانه خود استفاده کنند. مانند رنگ های خاکستری، بژ، سفید و...

برای خرید فرش و پرده می توانید جدول رنگ های خنثی را مشاهده کرده و با توجه به آن در بین سایر وسایل هماهنگی ایجاد نمایید. اگر علاقه مند به رنگ های روشن هستید از خرید وسایل با این طیف رنگی و کثیف شدنشان نگران نباشید. چرا که رنگ های روشن همانند سفید زیبایی بی نظیری را به دکوراسیون شما می بخشد.

اگر روحیه ای کلاسیک و سنتی دارید و به دنبال یک سبک دکوراسیون با این ویژگی می گردید از رنگ های گرم استفاده کنید. خرید یک فرش کلاسیک نیز تکمیل کننده فضای شما خواهد بود. همچنین استفاده از عواملی هم چون چوب به زیبا تر شدن فضا کمک بسیاری خواهد کرد.

طرح فرش در دکوراسیون

افرادی که از دکوراسیون مدرن برای منزل خود استفاده می کنند اصولا یک سبک ساده و آرامش بخش را دنبال می کنند. لازمه دکوراسیون مدرن خرید یک فرش مدرن می باشد. از آنجایی که دکوراسیون مدرن فضای خلوتی دارد فرش آن نیز دارای طراحی خلوتی است. اگر از مبلمان های کلاسیک و شلوغ استفاده می کنید پیشنهاد می شود از فرشی با زمینه خلوت استفاده کنید مانند طرح های افشان بدون ترنج.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

امروزه تنوع فرش های ماشینی بالا رفته و انتخاب را برای افراد دشوار کرده است. در سایت معتبر قالی کاشان می توانید زیبا ترین ها را به همراه یک کیفیت درجه یک به قیمت کارخانه خریداری کنید. از ویژگی های فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می توان به ارسال رایگان محصولات اشاره کرد.

دسته : ,
برچست ها :

ویژگی های فرش 700 شانه کاشان


تاریخ انتشار پست : 1400/1/19 بازدید : 17

فرش یکی از مهم ترین نیاز های منزل به شمار می رود. اکثر افراد عادی تخصص بالایی در شناخت فرش ندارند. همچنین بعضی از ویژگی های فرش یک امر تخصصی بوده و توسط کارشناسان فرش قابل تشخیص می باشد. هنگام یک انتخاب مناسب برای منزلتان باید با مفهوم شانه و تراکم آشنا باشید. شانه به تعداد گره ها در یک متر عرض فرش است. همچنین به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ویژگی فرش 700 شانه

در سال های گذشته دستگاه هایی به منظور بافت فرش 700 شانه تولید شد که قابلیت بافت فرش به صورت یک پودی را داشت. به مرور زمان دستگاه دو پودی شده و امروز دستگاه های به روز و پیشرفته دارای قابلیت سه پودی می باشند. برای محاسبه تراکم طولی فرش تعداد گره ها در یک متر طول فرش در تعداد پود های موجود در دستگاه ضرب می شود. امروزه فرش های 700 شانه با ویژگی های گوناگونی بافته و روانه بازار می شود. که شامل فرش 700 شانه واقعی، فرش 700 شانه تبدیلی و فرش طرح 700 شانه می باشد. با توجه به تنوع بالا در فرش 700 شانه، این محصول یکی از پرفروش ترین تولیدات در صنعت فرش ماشینی می باشد. فرش های 700 شانه جزء اولین تولیدات محسوب شده و با توجه به کیفیت بالا و تنوع در طرح و رنگ بسیار مورد توجه مردم تا کنون می باشد. الیاف گوناگونی در فرش 700 شانه مورد استفاده قرار می گیرد، اما از مرغوب ترین آنها می توان به الیاف صد در صد اکریلیک اشاره کرد. همچنین وجود الیاف اکریلیک هیت ست شده در فرش باعث شده تا این محصول به صورت گل برجسته نیز تولید شود. یکی از به روز ترین دستگاه های بافت فرش های 700 شانه به نام hcpx2 بوده که قابلیت بافت این محصول به صورت 8 رنگ و 10 رنگ را دارد.

فرش 700 شانه واقعی:

فرش 700 شانه با تراکم های متفاوتی بافته می شود. این تراکم ها بین عدد 2100 الی 3000 می باشد. بارزترین تراکم فرش 700 شانه 2550 بوده که توسط به روز ترین دستگاه ها بافته می شود. ارتفاع خاب در این فرش 10 الی 11 میلی متر بوده و وزن آن 43 کیلوگرم می باشد.

فرش 700 شانه تبدیلی:

فرش های 700 شانه تبدیلی در واقع فرش 500 شانه هستند که با به روز ترین دستگاه های 500 شانه بافته می شوند. برای بافت این فرش ابتدا باید تغییراتی در دستگاه صورت گرفته و فرش تولید شود. تراکم عرضی فرش 700 و تراکم طولی آن 1500 می باشد. متاسفانه در برخی فروشگاه به علت بی اطلاع بودن افراد از مشخصات فرش، فرش 700 شانه تبدیلی را به جای 

فرش 700 شانه واقعی به فروش می رسانند.

فرش طرح 700 شانه:

این نمونه از فرش 700 شانه با تراکم عرضی 500 و تراکم طولی 1000 تولید می گردد. تعداد رنگ استفاده شده در این محصول 7 الی 8 رنگ می باشد. این محصول توسط دستگاه های به روز 500 شانه تولید شده و نسبت به فرش های 700 شانه واقعی و تبدیلی بافت ضخیم تری را دارد. همچنین قیمت آن ارزان تر است.

سایت قالی کاشان

فروشگاه اینترنتی معتبر قالی کاشان با عرضه انواع محصولات فرش ماشینی در بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ها این امکان را به شما می دهد تا از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.

دسته : ,
برچست ها :

فرش کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک


تاریخ انتشار پست : 1400/1/14 بازدید : 14

کلاسیک در لغت به معنای درجه یک و مرغوب میباشد که از واژه ی لاتین کلاسیوس به معنای درجه اول گرفته شده است. اما کلاسیک در فرش معنای دیگری دارد و بیشتر مربوط به طرح و نقشه ی فرش میشود.

فرش کلاسیک یا فرش سنتی و قدیمی از دیرباز تا کنون جزو لاینفک و جدانشدنی در دکوراسیون منازل ما ایرانی ها میباشد. آنچه مسلم است سازگاری این نوع فرش با اصالت و فرهنگ ما ایرانی ها ست.

در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی های فرش کلاسیک آشنا کنیم.

طرح و نقشه ی فرش کلاسیک

طرح ونقشه در فرش کلاسیک  جزو طرح های اصیل و سنتی است. طرح هایی مثل طرح افشان  ،طرح خشتی، بته جقه، طرح شکارگاه، گلدانی وطرح لچک وترنج از جمله طرح های معروف در نقوش سنتی و کلاسیک هستند.

در طرح های سنتی معمولا از نقوش اسلیمی و ختایی و گلهای شاه عباسی استفاده می شود. عموما این طرح ها دارای لچک و ترنج بوده و از معروفترین این طرح ها فرش کاشان است که همواره یکی از محبوبترین نقوش فرش در فرش های کلاسیک بوده است. داشتن لچک و نرنج و گلهای شاه عباسی همراه نقوش اسلیمی و ختایی از بارزترین ویزگی های این فرش می باشد.

نقش فرش اصفهان و نایین و مشهد و تبریز و شیراز جزو طرح های کلاسیک محسوب می شوند.

رنگ در فرش کلاسیک

رنگ در فرش های کلاسیک معمولا ملایم و دلچسب می باشد و کمتر از رنگ ها تند و زننده استفاده میشود. رنگبندی در فرش های کلاسیک معمولا نشان دهنده ی موقعیت جغرافیای بافت آن میباشد. به گونه ای که فرهنگ و ویزگی های جغرافیای در نقشه و رنگبندی فرش هر منطقه کاملا مشخص است.

فرش کلاسیک برای چه نوع سبک دکوراسیونی استفاده می شود؟

این فرش به علت زیبایی خاص و باشکوهی که در طرح و رنگبندی دارد بسیار فاخر و چشم نواز بوده و همواره در دکوراسیون های لوکس و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی می توان گفت این نوع فرش ها در فضاهای سنتی ساده تا سلطنتی و مجلل مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع فرش ها به ندرت در سبک چیدمان مدرن و امروزی کاربرد دارند اما گاها دیده شده که از این نوع فرش در بعضی از دکوراسیون های مدرن نیز استفاده شده اند.

فرش کلاسیک دستبافت و ماشینی

معمولا وقتی سخن از فرش کلاسیک به میان می آید ذهن ها ناخودآگاه به سمت فرش دستبافت میرود. هر چند که فرش های کلاسیک دستبافت بسیار فاخر ومجلل هستند ودرسبک های دکوراسیون کلاسیک جایگاه ویژه ای دارند اما قیمت بسیار بالای این فرش باعث شده که بسیاری از افراد به سمت فرش های کلاسیک ماشینی روی بیاورند.

فرش های کلاسیک ماشینی بخاطر تنوع در طرح، رنگ ،شانه، تراکم و قیمت مناسبی که نسبت به فرش های ماشینی دارند، بسیار پرطرفدار هستند.

ویژگی های یک فرش ماشینی کلاسیک خوب و با کیفیت

یکی از موارد مهمی که پس از انتخاب طرح و رنگ فرش کلاسیک باید به آن توجه نمود، تعداد شانه و تراکم فرش است. چرا که فرش با کیفیت و بادوام از نظر شانه و تراکم نیز باید مورد تایید باشد. بدیهی ست که هر چه تعداد شانه وترام فرش بیشتر باشد، فرش باکیفیت تربوده ودوام بیشتری هم خواهد داشت.

برای مثال درفرش 1500 شانه، نقوش بسیار ظریف و ریزبافت هستند که این عامل در زیبایی و چشم نواز بودن طرح و رنگ فرش بسیار موثر بوده و باعث می شود این نوع فرش به فرش دستبافت بسیار شباهت داشته باشد.علاوه براین، این نوع فرش ها نسبت به فرش های 700،1000،1200 شانه کیفیت و دوام بالاتری هم دارند.

یکی دیگر از ویژگی های یک فرش کلاسیک خوب استفاده از نخ های مرغوب در بافت این نوع فرش ها می باشد. نخ اکریلیک هیت ست شده مرغوبترین نخ خاب در بافت فرش ماشینی است.این نخ ها پرزدهی خیلی خیلی کمی داشته و دوام بالایی در برایر شستشو و حرارت ونور و رطوبت دارند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

 که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد