فرش ماشینی کاشان - آرشیو 1399/12

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 14498
» بازديد ديروز : 1701
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 16199
» بازديد سال : 14497
» بازديد کل : 17466
» اعضا : 0
» مطالب : 74

شانه فرش چیست ؟


تاریخ انتشار پست : 1399/12/23 بازدید : 21

یکی از مهم ترین مواردی که خریداران فرش های ماشینی با آن روبرو می شوند شانه فرش است. بسیاری از خریداران در هنگام خرید اطلاع زیادی از شانه فرش ندارند. برخی نیز کلا این واژه را تنها شنیده اند و درکی از معنای آن ندارند. در این متن قصد داریم به بررسی شانه فرش ماشینی بپردازیم و شما را به خوبی با مفهوم آن آشنا کنیم. اگر قصد خرید فرش را دارید یا می خواهید شانه و تراکم فرش را بشناسید با ما در ادامه متن همراه شوید.

شانه فرش چیست؟

شانه فرش ماشینی چیزی مانند رجشمار در فرش دستباف است. در فرش دستباف تعداد گره های موجود در 7 سانتی متر از عرض فرش را رجشمار می گویند. هر چه این تعداد گره بیش تر باشد بافت فرش ظریف تر خواهد بود. در نتیجه فرش های با رجشمار بالا مانند فرش 90 رج دستباف تبریز قیمت بالایی دارند. 

در فرش های ماشینی شانه فرش به تعداد گره های موجود در 100 سانتی متر از عرض فرش گفته می شود. در نتیجه می توان گفت در بافت یک متر از فرش 1500 شانه 1500 گره وجود دارد. هر چه شانه فرش بیش تر باشد تعداد گره های بافت فرش بیش تر بوده و در نتیجه ظاهر فرش زیبا تر خواهد بود. قیمت فرش های با شانه و تراکم بالا نیز طبیعتا بیش تر می شود. 

برای حساب کردن شانه فرش به راحتی می توان با استفاده از یک خط کش این کار را انجام داد. برای این کار کافی است تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از بافت فرش را حساب کرده و در 10 ضرب کنیم تا شانه فرش به دست آید. 

تاثیر شانه فرش در ضخامت بافت

یکی از مهم ترین ویژگی های یک فرش که در ضخامت آن تاثیر خواهد داشت همین شانه فرش است. همان طور که گفته شد با زیاد شدن شانه فرش بافت آن ظریف تر می شود. در فرش های ریزبافت از نخ های نارک تری در بافت استفاده می شود. این الیاف در فرش های ریزبافت مانند فرش 1500 شانه خاب زیادی ندارند. در نتیجه ضخامت فرش 1500 شانه بسیار کم تر از فرش 700 شانه است. نازک شدن بافت فرش تاثیری در طول عمر و ماندگاری آن نخواهد داشت. فرش های ریزبافت نیز با بهترین نوع الیاف اکریلیک بافته شده و از این نظر دارای طول عمر و دوام تضمین شده ای هستند. 

فرش با شانه بالا بهتر است یا شانه پایین؟

در این مورد باید گفت این چیزی است که کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. اگر دوست دارید فرشی ریزبافت و زیبا داشته باشید مسلما فرش های با شانه بالا مانند فرش 1200 شانه تراکم 3600 یا فرش 1500 شانه تراکم 4500 خریدی عالی برای شما خواهد بود. اما در صورتی که ضخامت فرش برای شما مهم تر است باید فرش های با شانه پایین را به شما پیشنهاد داد. 

در این بین فرش 700 شانه تراکم 2550 و فرش های 500 شانه فوق العاده محبوب هستند. به خصوص فرش 700 شانه تراکم 2550. این فرش خاب بسیار بالایی دارد که اغلب بیش از 10 میلی متر است. این خاب بلند سبب شده بافت فرش بسیار نرم و لطیف باشد. قیمت مناسب فرش 700 شانه در کنار بافت نرم و زیبا سبب شده فروش بالایی داشته باشد و در نتیجه در انواع طرح های بافته شود. 

خرید فرش کاشان 

برای خرید فرش کاشان باید دقت داشته باشید تا شانه و تراکم فرش را بالاتر از آن چه هست به شما نگویند. فرش کاشان به دلیل کیفیت بسیار بالا در همه جای دنیا مشهور است. بسیاری از فرش های بی کیفیت نیز به همین دلیل با برچسب فرش کاشان به فروش می رسند. فرش های بی کیفیت یا حتی باکیفیت ممکن است با شانه و تراکم پایین تر از آنچه انتظار دارید به شما فروخته شوند.

برای خرید فرش کاشان با بهترین کیفیت و ضمانت 5 ساله به صورت مستقیم از فروشگاه قالی کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم. این فروشگاه بهترین فرش های کاشان را با شانه و تراکم واقعی با ارسال رایگان به خریداران تحویل می دهد. جدید ترین و زیبا ترین طرح های فرش کاشان نیز در این فروشگاه قابل مشاهده و خرید است. 

دسته : ,
برچست ها :

فرش مناسب اتاق خواب


تاریخ انتشار پست : 1399/12/16 بازدید : 18

در مطالب قبلی وبلاگ فرش کاشان در مورد ویژگی هایی که یک فرش مناسب آشپزخانه باید داشته باشد صحبت کرده و نکاتی را در این مورد بیان کردیم. در این مطلب می خواهیم در مورد ویژگی های فرش مناسب اتاق خواب صحبت کنیم. این فرش نیز مانند سایر فرش های ماشینی باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد. در ادامه ویژگی های این دسته از فرش های ماشینی  کاشان را بررسی کرده و شما را در خرید یک فرش خوب برای اتاق خواب راهنمایی می کنیم. با مطالعه این متن اطلاعات زیادی در مرو ویژگی های فرش های ماشینی خصوصا فرش های اتاق خواب به دست خواهید آورد. 

فرش اتاق خواب و انواع آن

امرزوه فرش های ماشینی با تنوع بسیار بالایی در بازار فرش دیده می شوند. هر کس بنابر سلیقه خود می تواند فرش ماشینی مناسب اتاق خواب خود را خرید کند. در اتاق خواب از فرش های مختلفی استفاده می شود. برخی از افراد از فرش های شگی یا فانتزی در این فضا استفاده می کنند. برخی دیگر نیز از فرش های کلاسیک و حتی فرش های اصیل. گلیم فرش ها و گبه هایی که طرح های سنتی و اصیل دارند در اتاق خواب استفاده زیادی دارند. فرش های شگی یا پرزبلند نیز یه دلیل بافت بسیار نرمی که دارند خرید مناسبی برای این فضا خواهند بود.

البته انتخاب نوع فرش برای اتاق خواب کاملا سلیقه ای است و هر کس طبق علایق خود می تواند آن را خرید کند. 

ویژگی های فرش اتاق خواب

در خرید فرش اتاق خواب باید در درجه اول کیفیت فرش را مد نظر قرار داد. در صورتی که کیفیت فرش برای شما اهمیت بالایی دارد بهترین گزینه برای شما فرش های اکریلیک کاشان است. این دسته از فرش ها با الیافی بافته شده اند که همانند نخ های طبیعی محسوب می شوند. البته این فرش ها به همین دلیل قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. طول عمر فرش های اکریلیک فوق العاده بالا بوده و با گذشت زمان نرمی بافت خود را از دست نمی دهند. 

در سوی دیگر اگر به فکر خرید فرش ارزان قیمت برای اتاق خواب خود هستید می توانید فرش های فانتزی و مدرن یا گلیم فرش ها را خریداری کنید. این فرش های ماشینی با الیاف پلی استر بافته می شوند. این الیاف در میان خریداران فرش به نخ های پلاستیکی نیز معروف هستند. یکی از ویژگی های خوب این الیاف قیمت بسیار ارزان تر است. اگر فرش ارزان قیمت می خواهید مطمئنا فرش های با نخ پلی استر مثل بی سی اف بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. این فرش ها کیفیت قابل قبولی نیز دارند. هم چنین شست و شوی این فرش ها بسیار آسان است.

نکته دیگر که در خرید فرش اتاق خواب باید به آن دقت کرد شانه و تراکم فرش است. تعداد گره های موجود در عرض و طول فرش به شانه و تراکم مشهور است. هر چه شانه و تراکم فرش بالا تر باشد ضخامت بافت فرش کم تر می شود. بنا براین اگر قصد خرید فرشی با بافت ضخیم و نرم را دارید بهترین گزینه برای شما فرش های 500 و 700 شانه است. فرش 700 شانه تراکم 2550 کاشان با بافتی بسیار نرم و خاب بالای 11 میلی متر فروش ویژه ای داشته است. این فرش با انواع طرح های فانتزی و مدرن بافته شده و در بازار قابل خرید است. به دلیل همین تنوع بالا به راحتی می توانید این فرش را با طرح مد نظر خود پیدا کنید. 

ابعاد فرش اتاق خواب

ابعاد فرش اتاق خواب نیز بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید تمای فضای اتاق را با فرش پووش دهید بهتر است فرش 12 متری یا فرش 9 متری خرید کنید. در صورتی که می خواهید فرش تنها زیر تخت قرار داشته باشد بهتر است فرش 6 متری یا 9 متری انتخاب کنید. اما اگر دوست دارید با قالیچه های کوچک بخش های مختلف اتاق را تزیین کنید بهتر است قالیچه 4 متری را خرید نمایید.

خرید فرش اتاق خواب از کارخانه فرش کاشان

بهترین و مطمئن ترین روش در خرید فرش اتاق خواب مراجعه به سایت اینترنتی قالی کاشان است. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های فانتزی و مدرن یا فرش های سنتی و کلاسیک به نمایش گذاشته شده است. این تنوع بسیار بالای طرح و نقش انتخاب را برای خریداران بسیار آسان تر کرده است. ضمانت نامه کتبی 5 ساله و ارسال رایگان فرش از ویژگی های این فروشگاه اینترنتی است. 

دسته : ,
برچست ها :

تفاوت فرش های 1200 شانه و 1500 شانه


تاریخ انتشار پست : 1399/12/9 بازدید : 17
تفاوت فرش های 1200 شانه و 1500 شانه قالی کاشان

با پیشرفت و به روز رسانی دستگاه ها، فرش های ماشینی با تراکم بالا محبوبیت زیادی را در بین افراد پیدا کرد. دو نمونه از فرش های با تراکم بالا، فرش 1200 شانه و 1500 شانه می باشد. این فرش ها به دلیل ظرافت و زیبایی در طرح و نقش خود، دارای محبوبیت زیادی می باشند. در این مقاله تفاوت ویژگی این دو فرش را برای شما توضیح می دهیم.

با ما همراه باشید.


ویژگی فرش های 1200 شانه


فرش های 1200 شانه دارای ظرافت و زیبایی بسیاری است و بافت فرش همانند یک فرش دستباف گونه می باشد. بازرترین تراکم فرش 1200 شانه، 3600 می باشد. خاب این فرش ها 7 میلی متر می باشد. همچنین قیمت فرش بر اساس شانه و تراکم فرش محاسبه می شود. در صنعت فرش هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، قیمت فرش افزایش می یابد.

نوع دستگاه بافت فرش 1200شانه متنوع است. یکی از به روز ترین دستگاه های بافت فرش 1200 شانه به نام hcpx2 می باشد. این دستگاه قابلیت بافت فرش 8 الی 10 رنگ را دارد. بهترین فرش های 1200 شانه از الیاف صد در صد اکریلیک بافته می شود. این الیاف به زیبایی فرش افزوده و ضد حساسیت می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های فرش 1200شانه، استفاده از نخ پنبه در فرش می باشد. نخ پنبه قابلیت این مسئله را دارد تا از شکستگی و تاخوردگی فرش جلوگیری کند. فرش های 1200 شانه در دو دسته کف ساده و برجسته بافته و به بازار عرضه می شود.


ویژگی فرش های 1500 شانه


فرش های 1500 شانه نیز همانند فرش 1200 شانه دارای ظرافت و جلوه ای دستباف گونه می باشند. تراکم طولی فرش های 1200 شانه 4500 می باشد. همچنین خاب فرش های 1500 شانه، 8 میلی متر می باشد.خواب کم فرش باعث مقاومت در برابر قرار گیری وسایل سنگین روی فرش می شود. فرش های 1500 شانه با دستگاه hcpx3 بافته می شود. بهترین الیاف به کار رفته در فرش های 1500 شانه الیاف صد در صد اکریلیک می باشد. یکی از معایبی که در فرش های 1200 شانه و 1500 شانه وجود دارد، خاب کم فرش می باشد. خاب کم فرش باعث می شود فرش دارای ظرافت بالایی بوده و برای محل های پر رفت و آمد مناسب نباشد. قیمت در فرش های 1500 شانه بسیار بالاست. چرا که به دلیل زیبایی و ظرافت بالا در فرش های 1500 باعث می شود بسیار خاص و شیک باشند. فرش های 1500 شانه نیز همانند فرش های 1200 شانه در دو دسته کف ساده و برجسته بافته می شوند.

تفاوت در فرش های 1200 شانه و 1500 شانه

با توجه به ویژگی های ذکر شده در دو فرش تفاوت های این دو فرش را متوجه شدیم. در صنعت فرش الیاف، شانه و تراکم فرش بسیار اهمیت دارد. اگر از جنس های مرغوب و درجه یک در بافت فرش استفاده شود، قیمت فرش افزایش پیدا می کند.

این مسئله را در نظر داشته باشید که فرش ها از الیاف گوناگونی بافته می شود. در مرحله اول اطلاعات کافی درباره هر یک از الیاف را داشته و با توجه به کیفیت و دوام آنها خرید خود را انجام دهید.


خرید مستقیم فرش از کارخانه


فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انوع فرش ها با قیمت بسیار مناسب می باشد. با مراجعه به این سایت میتوانید زیباترین طرح و نقش ها را خریداری کنید.

دسته : ,
برچست ها :

ویژگی های فرش 1000 شانه کاشان


تاریخ انتشار پست : 1399/12/2 بازدید : 19
فرش 1000 شانه ماشینی کاشان

همان طور که قبلا نیز گفته شد فرش های ماشینی از نظر شانه و تراکم به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در مقالات قبلی در مورد فرش طرح 700 شانه و فرش 700 شانه کاشان صحبت کرده و ویژگی های ان ها را بررسی کردیم. در این متن قصد داریم به بررسی فرش 1000 شانه بپردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. اگر قصد خرید فرش 1000 شانه کاشان را دارید خواندن این متن پیشنهادی عالی برای شما خواهد بود. در ادامه متن با ما همراه شوید تا با فرش 1000 شانه کاشان به خوبی اشنا شوید.

فرش 1000 شانه چیست؟ 

فرش 1000 شانه ماشینی به فرشی گفته می شود که در یک متر از عرض آن 1000 گره وجود داشته باشد. به عبارتی با شمردن گره های موجود در یک متر از عرض فرش باید به عدد 1000 برسیم. از آن جا که شمردن این تعداد گره های ریز کاری آسانی نیست می توان تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از عرض فرش را حساب کرد و آن را در 10 ضرب کرد. فرش 1000 شانه نسبت به فرش 700 شانه بافت ظریف تری داشته و ظاهر زیبا تری دارد. در نتیجه طرح های پر نقش تری نیز در آن استفاده می شود.

فرش 1000 شانه کاشان اغلب دارای تراکم 3000 است و فوق العاده ریزبافت است. افزایش تعداد گره ها در این فرش سبب شده نسبت به فرش 700 شانه دارای الیاف لطیف تری باشد.

ویژگی های فرش 1000 شانه

فرش 1000 شانه کاشان به دلیل تراکم بالا تر گره نسبت به فرش 700 شانه دارای بافتی ظریف تر است. این فرش از نظر ظاهری نسبت به فرش 700 شانه زیبا تر بوده و به همین دلیل فروش بالایی دارد. طرح های شلوغ و پر نقش استفاده شده در این فرش اغلب دارای نقش های برجسته هستند که به زیبایی هر چه بیش تر فرش منجر شده است. 

فرش 1000 شانه کاشان با نخ های بسیار با کیفیت اکریلیک بافته می شود. این نخ ها هیت ست شده بوده و بدون پرزدهی است. از این رو فرش 1000 شانه ضد حساسیت بوده و در هر فضایی قابل استفاده است. این فرش نسبت به فرش 700 شانه دارای بافتی ظریف تر است. 

از نظر ضخامت نیز می توان گفت فرش 1000 شانه بافتی با خاب مناسب دارد. ضخامت مناسب این فرش در کنار ظاهر بسیار زیبا بافتی نرم و لطیف دارد. ضخامت و خاب فرش برای بسیاری از خریداران مورد توجه است. فرش 1000 شانه توانسته در کنار بافت ظریف ضخامت مناسبی نیز داشته باشد. 

ازدیگر ویژگی های فرش 1000 شانه کاشان طرح های پرنقش و متنوعی است که در سبک های کلاسیک و مدرن طراحی شده است. تنوع بالای طرح و نقش در این فرش ها سبب شده هر نوع سلیقه ای را به خوبی راضی کند. این فرش در ابعاد مختلفی مانند فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری، فرش 4 متری، فرش 3 متری، فرش 2 متری و ... بافته شده و به فروش می رسد. انواع ساده و برجسته این فرش با طرح های متنوع در کارخانه فرش کاشان تولید می شود. 

خرید فرش 1000 شانه کاشان

برای خرید فرش 1000 شانه کاشان با بهترین و بالا ترین کیفیت ممکن بهترین راه خرید از قالی کاشان است. در فروشگاه قالی کاشان بهترین و با کیفیت ترین فرش های تولید شده در کارخانه های معروف کاشان به نمایش گذاشته شده است. کیفیت بالای فرش های این مجموعه در کنار فروش به قیمت درب کارخانه سبب شده خریداران رضایت زیادی از آن داشته باشند. 

دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد