فرش ماشینی کاشان - آرشیو 1400/4

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 14498
» بازديد ديروز : 1701
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 16199
» بازديد سال : 14497
» بازديد کل : 17466
» اعضا : 0
» مطالب : 74

عیوب موجود در فرش ماشینی


تاریخ انتشار پست : 1400/4/31 بازدید : 10

 

*رایج ترین عیوب در هنگام بافت فرش ماشینی:

۱. دو رنگي فرش:

به منظور اينكه از پالت های رنگی مختلف نخ ها استفاده ميشود و هر پالت رنگی متفاوت بوده، بنابراين امکان دارد رنگ هاي هم نواخت دو پالتها با همدیگر اختلاف داشته باشد و در هنگام جايگزين كردن قرقره ها در قفسه بايستي سعي شود كه از همان پالت قبلي استفاده گردد و در صورت رعايت نکردن اين مسئله امكان به وجود آمدن اين عيب زياد مي گردد.

 

2.  مخلوط دو نوع از مواد اولیه:

 

گاهی در مجموعه دو نوع مواد اولیه پشم و اکریلیک توليد مي گردد، بدین دلیل این امكان وجود دارد در يك سالن يك دستگاه با نمونه نخ اكريليك كار كند و دستگاه دیگر با پشم و در صورت  توجه نکردن كارگر در استفاده از مواد اولیه، باعث ايجاد عيوبی در فرش مورد نظر میگردد.

 

۳. كم خابي فرش :

یکی از رایج ترین عیوب فرش کم خابی آن میباشد.

اين عیب همانگونه كه از نام آن مشخص است مربوط به كم بودن ارتفاع خواب فرش می باشد که باعث کاهش درجه فرش میگردد که مربوط به تنظیم نادرست و تیز نبودن تیغه برای جدا کردن دو فرش میباشد.

۴. ناهمواري سطح فرش:

چهارمین عیب فرش مربوط به ناهمواری موجود روی سطح قالی است.

این عیب به دلیل ارتفاع خاب هاي متفاوت فرش میباشد.

اگر اين عيب در عرض فرش قابل مشاهده باشد برای یکسان نبودن تارهای فرش که مربوط به سيستم باز كننده نخ تار قاليست میباشد.

5. خرابي تيغ :

خرابی تیغ در صورتی به وجود می آید که  كه سنگ تيزكن تيغ از بين رفته يا احتمالاً در اثر موارد ديگر مانند افتادن اجسام سخت و فلزي در مسير تيغ باعث زدگي سطح تيغ گشته باشد و بدين صورت تيغ نتواند برش كامل نخ هاي خاب را داشته باشد و از آنجايي كه دو سنگ تيزكن تيغ در دو طرف ماشيني قرار دارد و اين عيب كمتر اتفاق مي افتد.

 

۶. خاب كندگي:

 یک تعریف تخصصی دراین مشکل مربوط به سفت شدن نخ خاب در قفسه است ولی

خاب کندگی در فرش ماشینی به یکدست بودن نخ خاب بستگی دارد که باعث زیباتر شدن فرش مورد نظر میگردد و در درجه یک بودن فرش تاثیر زیادی را میگذارد.

 

۷. دو پودي:

اين عيب در صورتي كه نخ پود در وسط فرش پاره گردد و كارگر از بيرون آوردن نخ باقيمانده خودداری كند و نخ پود جديد نيز دوباره از همان طرفي كه ماكو حركت كرده بود گذاشته شود، دو پود در مجاور يكديگر قرار مي گيرد.

و برای تشخیص این مورد از عیوب فرش ماشینی باید پشت فرش را مورد بررسی قرار دهید تا شاهد نظم بافت یا عدم آن در پشت فرش ماشینی بشوید.

 

8. روده شدن پود پشت قالي:

اين عيب درصورت یکنواخت نبودن و کلفت بودن گره ها روي نخ پود يا پرزدار شدن و درهم گره خوردن نخ پود به وجود مي آيد كه به صورت برجسته در پشت فرش قابل مشاهده است و باعث كاهش درجه نميگردد.

 

۹. پارگي و اشتباه طراحي چله:

به این عیب در فرش ماشینی دقت زیادی باید کرد زیرا درصورت بی کیفیتی نخ باعث پاره شدن نخ خاب در قفسه و یا خالی شدن ماسوره میشود که در این صورت فرش یکنواختی خودش را از دست می دهد و همچنین در صورت عدم مشاهده كارگر بااین مسئله قسمتی از نخ در بافت فرش خالی می ماند و باعث كاهش درجه قالي مي گردد که گاهی در رفوگری قابل رفع است اما اگر این رخداد بیش از یک نخ باشد، این امر باعث بهم خوردن طراحی نقشه موجود میشود و تداخل در رنگ هم به وجود می آورد که از نظر کارشناسان قابل تشخیص می باشد و مجبور به ضایعات نمودن فرش میگردد.

 

۱۰) پارگي و اشتباه طراحي نخ خاب: در صورت پاره شدن نخ خاب در قفسه و يا خالي شدن بوبين مربوط در قفسه باعث خالي نمودن خاب قسمتي از قالي كه توسط اين نخ تشكيل مي گردد، مي شود و بدين صورت در رديف اين نخ خاب در جاهايي كه بايستي اين نخ بافت رود، خالي خواهد بود. همچنين ممكن است در هنگام عبور دادن نخ هاي خاب از هارنيش، طراح به اشتباه نخ كشی كند و در اين صورت نقشه قالي به هم خورده و تداخل رنگ در نقشه نيز خواهيم داشت. بدين صورت در يك زمينه مربوط به رنگ مشخص رنگ ديگري يافت مي گردد.

فرش کاشان

برای خرید فرش کاشان یکی از بهترین کار ها مراجعه به سایت اینترنتی قالی کاشان می باشد. شما می توانید با استفاده از سایت قالی کاشان مجموعه بسیاری از طرح و رنگ ها را ملاحظه کنید. همچنین ارسال رایگان به سراسر ایران را برای خریداران گرامی فراهم نموده است.  

دسته : ,
برچست ها :

فرش آشپزخانه طرح ادویه چیست؟


تاریخ انتشار پست : 1400/4/23 بازدید : 14
آیا تا به حال مقاله ای در مورد فرش های آشپزخانه خوانده اید؟
امروز قصد دارم شما را با یکی از پرفروش ترین طرح های فرش آشپزخانه آشنا کنم. امروزه طرح های ادویه یکی از زیبا ترین و خوش نقش و نگار ترین فرش های مخصوص به آشپزخانه می باشد. که تقاضای بالایی برای سفارش آن می شود. تولید کنندگان همواره به دنبال طرح های متنوع تری برای بافت می باشند. ناگفته نماند که تا کنون طرح های زیادی را بافته و به بازار عرضه کره اند. که در این مقاله به بررسی ویژگی های آن می پردازیم. با ما در مقاله فرش کاشان همراه باشید.
فرش های طرح ادویه
در گذشته افرا برای پوشش قلب خانه خود از گلیم فرش استفاده می کردند. اکثر خانم های ایرانی با گلیم فرش ها آشنایی کامل را دارند. آشپزخانه جزء فضاهایی است که رفت و آمد بالایی در آن صورت می گیرد. به همین دلیل افراد خانه به دنبال فرشی می باشند که در کنار زیبایی دارای سطح بافت بسیار نرم و لطیفی باشد.
که فرش های طرح ادویه این ویژگی را دارند. گلیم فرش ها سطحی موکت گونه داشته و قدم گذاشتن بر روی آن احساس خوبی را به مخاطب انتقال نخواهد داد. همچنین به دلیل بافت گلیم فرش می توان گفت که باید در مدت زمان کوتاهی آن را تعویض کرده و مجددا فرش جدیدی را جایگزین کنید.
اما طرش های طرح ادویه به این شکل نبوده و به صورت کلی به معنای فرش می باشند. عکسی که در ابتدای مقاله ملاحظه می فرمایید 700 شانه با تراکم 2550 می باشد. زمینه این فرش آشپزخانه طوسی تیره بوده و همچنین برای فضای آشپزخانه انتخاب مناسبی می باشد. زیرا به دلیل بروز اتفاقات گوناگون در فضای آشپزخانه به مشتریان گرامی پیشنهاد می شود فرش های چرک تاب را در اولویت خرید خود قرار داده تا وضوح آلودگی تا حد امکان کاهش پیدا کند.
این محصولات به دلیل محبوب بودن و درخواست بالا در تمام ابعاد استاندارد قابل بافت می باشند. برای مثال فرش 12 متری، 9 متری و 6 متری و همچنین انواع سایز های قالیچه و پادری.
ویژگی ابعاد این فرش این است که شما می توانید آن را متناسب با ابعاد آشپزخانه خو در متراژ گوناگون انتخاب و خریداری کنید.
اگر به دنبال طرح های دیگری می باشید بهترین انتخاب فرش با طرح سبزیجات، میوه، طرح های ادویه متنوع و ... می باشد. که نمونه های آن را می توانید ملاحظه کنید.
یکی دیگر از ویژگی های فرش های طرح آشپزخانه سه بعدی بودن آن است. اگر شما به صورت حضوری فرش را از نزدیک ملاحظه کنید به گونه ای جلوه خواهد کرد که انگار قاشق های روی فرش به صورت واقعی می باشد.
فرش کاشان
برای خرید فرش آشپزخانه با تنوع مختلف به شما پیشنها می کنم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که در رتبه اول فروش فرش آشپزخانه دارد مراجعه کنید. فروشگاه قالی کاشان عرضه کننده انواع فرش های ماشینی با کیفیت درجه یکی می باشد. قیمت فرش در این فروشگاه بر اساس قیمت کارخانه بوده و ارسال آن به تمام مناطق کشور به صورت رایگان می باشد.
دسته : ,
برچست ها :

فرش فانتزی و مدرن برای اتاق خواب


تاریخ انتشار پست : 1400/4/14 بازدید : 15

ما یک سوم از عمرمان را در اتاق خواب می گذرانیم، نوع چیدمان و انتخاب فرش باید به صورتی باشد که حس آرامش را به مخاطب بدهد. فرش عضو مهمی در هر خانه محسوب می شود. در این مقاله چند ویژگی فرش اتاق خواب ذکر شده تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید آن داشته باشید.

فرش اتاق خواب

در اکثر خانه های ایرانی، فرشی را برای کفپوش اتاق خواب در نظر می گیرند. فرش مناسب اتاق خواب باید به گونه ای باشد که با دیگر فضای آن همخوانی داشته باشد. وجود یک فرش در اتاق خواب می تواند به دکوراسیون اتاق خواب روح ببخشد. با این حال از آنجایی که محیط اتاق خواب یک فضای شخصی می باشد شما می توانید از هیچ کدام از این قانون ها استفاده نکرده و طبق سلیقه خود اتاقتان را طراحی کنید.

سعی کنید فرش ماشینی پهن شده در وسط اتاق خواب کوچک 13 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد و در اتاق خواب های بزرگ 20 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد.

 

پهن کردن فرش در اطراف تخت خواب


ممکن است گاهی اوقات کفپوش زیبایی برای اتاق خواب استفاده باشد و نیازی به فرش نباشد. اما در فصول سرد سال کف اتاق سرد بوده و هنگامی که مخاطب از تخت خود پایین می آید، در اثر گذاشتن پاهایش روی زمین اذیت شود. پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل از فرش هایی که برای دو طرف تخت طراحی شده است استفاده کنید. این فرش ها باید در بین تخت و دیوار پهن شود و طول آن تا ابتدای تخت باشد.


الیاف فرش اتاق خواب


برای خرید فرش هایی که مناسب اتاق خواب هستند پیشنهاد می شود از فرش های نرم و لطیف استفاده کنید تا هنگام راه رفتن بر روی الیاف لطیف فرش، حس آرامش به شما القا بشود. اما اگر به دنبال فرشی هستند که در هنگام جذب آلودگی به سرعت تمیز شود فرشی را تهیه کنید که دارای الیاف پلی استر و پشم می باشد. فرش تشکیل شده با الیاف پلی استر مقاوم تر از فرش های پرز بلند می باشند.

فرش فانتزی و مدرن

یکی از انتخاب های درست فرش برای اتاق خواب استفاده از فرش های فانتزی و مدرن می باشد. با توجه به تنوع بسیار بالا در سبک فانتزی می توانید یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب خود داشته باشید. فرش های فانتزی شامل فرش شنل، پرز بلند و فریز می باشد.


رنگ فرش اتاق خواب


خرید فرش هایی با رنگ بندی ساده و یا خنثی آرامش بیشتری را به مخاطب خود القا می کنند. رنگ های خنثی شامل رنگ بژ، خاکستری، کرم و ... می باشند. با خرید اینگونه رنگ ها دیگر لازم نیست مدت زمان کمی فرش خود را تعویض کنید. این رنگ ها همیشه مد بوده و تا زمانی که لازم نبود، نیازی به تعویض آن نمی باشد.


خرید فرش از کارخانه کاشان


امروزه خرید اینترنتی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه اینترنتی فرش بوده و بسیار معتبر است. با مراجعه به سایت قالی کاشان می توانید از قسمت فرش مدرن و فانتزی یا فرش کودک، فرش مناسب اتاق خود یا کودک خود را تهیه کنید.

ّ
دسته : ,
برچست ها :

فرش فانتزی و مدرن برای اتاق خواب


تاریخ انتشار پست : 1400/4/14 بازدید : 0

ما یک سوم از عمرمان را در اتاق خواب می گذرانیم، نوع چیدمان و انتخاب فرش باید به صورتی باشد که حس آرامش را به مخاطب بدهد. فرش عضو مهمی در هر خانه محسوب می شود. در این مقاله چند ویژگی فرش اتاق خواب ذکر شده تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید آن داشته باشید.

فرش اتاق خواب

در اکثر خانه های ایرانی، فرشی را برای کفپوش اتاق خواب در نظر می گیرند. فرش مناسب اتاق خواب باید به گونه ای باشد که با دیگر فضای آن همخوانی داشته باشد. وجود یک فرش در اتاق خواب می تواند به دکوراسیون اتاق خواب روح ببخشد. با این حال از آنجایی که محیط اتاق خواب یک فضای شخصی می باشد شما می توانید از هیچ کدام از این قانون ها استفاده نکرده و طبق سلیقه خود اتاقتان را طراحی کنید.

سعی کنید فرش ماشینی پهن شده در وسط اتاق خواب کوچک 13 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد و در اتاق خواب های بزرگ 20 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد.

 

پهن کردن فرش در اطراف تخت خواب


ممکن است گاهی اوقات کفپوش زیبایی برای اتاق خواب استفاده باشد و نیازی به فرش نباشد. اما در فصول سرد سال کف اتاق سرد بوده و هنگامی که مخاطب از تخت خود پایین می آید، در اثر گذاشتن پاهایش روی زمین اذیت شود. پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل از فرش هایی که برای دو طرف تخت طراحی شده است استفاده کنید. این فرش ها باید در بین تخت و دیوار پهن شود و طول آن تا ابتدای تخت باشد.


الیاف فرش اتاق خواب


برای خرید فرش هایی که مناسب اتاق خواب هستند پیشنهاد می شود از فرش های نرم و لطیف استفاده کنید تا هنگام راه رفتن بر روی الیاف لطیف فرش، حس آرامش به شما القا بشود. اما اگر به دنبال فرشی هستند که در هنگام جذب آلودگی به سرعت تمیز شود فرشی را تهیه کنید که دارای الیاف پلی استر و پشم می باشد. فرش تشکیل شده با الیاف پلی استر مقاوم تر از فرش های پرز بلند می باشند.

فرش فانتزی و مدرن

یکی از انتخاب های درست فرش برای اتاق خواب استفاده از فرش های فانتزی و مدرن می باشد. با توجه به تنوع بسیار بالا در سبک فانتزی می توانید یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب خود داشته باشید. فرش های فانتزی شامل فرش شنل، پرز بلند و فریز می باشد.


رنگ فرش اتاق خواب


خرید فرش هایی با رنگ بندی ساده و یا خنثی آرامش بیشتری را به مخاطب خود القا می کنند. رنگ های خنثی شامل رنگ بژ، خاکستری، کرم و ... می باشند. با خرید اینگونه رنگ ها دیگر لازم نیست مدت زمان کمی فرش خود را تعویض کنید. این رنگ ها همیشه مد بوده و تا زمانی که لازم نبود، نیازی به تعویض آن نمی باشد.


خرید فرش از کارخانه کاشان


امروزه خرید اینترنتی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه اینترنتی فرش بوده و بسیار معتبر است. با مراجعه به سایت قالی کاشان می توانید از قسمت فرش مدرن و فانتزی یا فرش کودک، فرش مناسب اتاق خود یا کودک خود را تهیه کنید.

ّ
دسته : ,
برچست ها :

فرش 700 شانه فانتزی و مدرن طرح رنگارنگ


تاریخ انتشار پست : 1400/4/9 بازدید : 15
امروزه اکثر افراد به دنبال فرش مناسب و زیبا برای خانه خود می باشند. زیرا دکوراسیون اکثر خانه های ایرانی در جهت حرکت به سمت سبک مدرن می باشد. طرحی که در بالا ملاحظه می کنید یکی از زمینه های پر فروش و پر طرفدار در بین فرش های ماشینی فانتزی و مدرن می باشد. رنگ آمیزی این فرش تلفیقی از رنگ های بنفش، آبی و صورتی می باشد که بسیار با یک دیگر همخوانی دارد. نام این طرح رنگارنگ بوده و برای محیط اتاق خواب تنها آرامش را به شما القا خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این فرش زیبا با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
فرش فانتزی و مدرن رنگارنگ
این فرش زیبا 700 شانه با تراکم 2550 می باشد. به همین دلیل ارتفاع خاب بالایی داشته و سطح نرم و لطیفی را داراست. این فرش برای افرادی که به دنبال فرش لطیف می باشند بهترین انتخاب می باشد. زیرا هنگام راه رفتن بر روی فرش 700 شانه طرح رنگارنگ تنها آرامش بوده که به وجود شما سرازیر خواهد شد.
به دلیل میزان شانه و تراکم پایین نسبت به دیگر فرش های ماشینی این فرش دارای قیمت مناسبی بوده و با کمترین هزینه قابل خریداری می باشد. الیاف به کار رفته در این محصول از پلی اوژن می باشد. پلی اوژن یکی از الیاف مرغوب و باکیفیت در بافت فرش فانتزی و مدرن می باشد. از ویژگی های این الیاف می توان به ضد حساسیت بودن آن اشاره کرده. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این الیاف مانع از ایجاد پرزدهی می باشد. این الیاف در برابر حرارت و تابش نور مستقیم خورشید مقاوم بوده و در برابر رفت و آمد دوام بالایی دارد. لازم به ذکر است وزن این فرش کم بوده و به آسانی قابل جابجایی و شستشو می باشد. 
این فرش 700 شانه با زمینه دلنشین رنگارنگ در ابعاد گوناگون فرش 12 متری، 9 متری، 6 متری و انواع قالیچه سایز استاندارد قابل سفارش می باشد. به همین دلیل شما می توانید طبق خواسته خود سایز مورد نظرتان را خریداری کنید. همچنین این محصول در سایز های غیر استاندارد نیز قابل سفارش می باشد.
بهترین مکان برای استفاده از این فرش در اتاق خواب و سالن نشیمن می باشد. همچنین در فضایی که نور پردازی خوبی استفاده شده درخشندگی فرش افزایش خواهد داشت. این فرش مناسب تمام جنسیت ها بوده و طراحی آن به شکلی است که هم در اتاق خواب فرزند دختر و پسر خود می توانید از این فرش طرح رنگارنگ استفاده کنید.
فرش فانتزی و مدرن
فرش های فانتزی و مدرن تنوع بسیار بالایی را دارد. تولید کنندگان در صنعت فرش ماشینی همواره به دنبال تولید نمونه های بیشتر از فرش فانتزی و مدرن می باشند. به همین علت اگر شما به فروشگاه های فرش ماشینی سر بزنید تعداد زیادی از فرش های فانتزی و مدرن را ملاحظه خواهید کرد.
خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان
امروزه خرید اینترنتی یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه های تهیه وسایل مورد نیاز می باشد. که فرش ماشینی نیز از این مسئله مستثنا نمی باشد. یکی از فروشگاه های معتبر فرش ماشینی، فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می باشد. قیمت فرش در فروشگاه قالی کاشان بر اساس قیمت درب کارخانه بوده و ارسال آن به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.
دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد