فرش ماشینی کاشان - آرشیو 1399/10

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 14498
» بازديد ديروز : 1701
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 16199
» بازديد سال : 14497
» بازديد کل : 17466
» اعضا : 0
» مطالب : 74

فرش شگی چیسیت؟ ویژگی های فرش شگی


تاریخ انتشار پست : 1399/10/27 بازدید : 23
                                                                                                                                                        فرش کاشان قالی کاشان فرش شگی یا پرزبلند فانتزی و مدرن

فرش های شگی دسته ای از فرش های ماشنی مدرن و فانتزی هتسند که در سال های اخیر طرفداران بسیاری یافته اند. فرش های شگی ویژگی های خاصی دارند . با فرش های کلاسیک کاملا متفاوت هستند. در این متن به بررسی فرش های شگی ماشینی می پردازیم و مزایای این فرش را در کنار معایب آن بررسی می کنیم.برای آشنایی بیش تر با فرش شگی کاشان با ما همراه شوید.


فرش شگی چیست ؟

فرش شگی یا فرش پرزبلند به دسته ای از فرش های ماشینی گفته می شود که ارتفاع نخ های خاب آن بسیار بلند و دارای پرز های بلند تری نسبت به سایر فرش ها هستند. واژه شگی لعتی انگلیسی (shaggy) به معنای مو بلند و آشفته است. فرش شگی به دلیل به این شکل نامگذاری شده است که دارای نخ خاب بسیار بلند و آشفته ای است.

در فرش های ماشینی کلاسیک نخ خاب ارتفاعی بین 5 تا 11 میلی متر دارد. در فرش های شگی نخ خاب بسیار بلند تر است. ارتفاه نخ خاب در فرش شگی به طور معمول بیش از 40 میلی متر است. این خاب بلند سبب شده بافت این فرش بسیار نرم و لطیف باشد. فرش های شگی به دلیل بافت نرم و لطیف برای استفاده در اتاق کودک استفاده زیادی دارند. با راه رفتن روی این فرش نرمی فوق العاده بالایی را حس می کنید .

فرش های شگی معمولا با نخ های پلی استر و پلی پروپیلن بافته می شوند. به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی داشته و شستشوی آنها نیز آسان است. جنس نخ فرش شگی به گونه ای است که براقیت بالایی داشته و ظاهری فوق العاده جذاب دارد.

 

ویژگی های فرش شگی

یکی از مهم ترین ویژگی های فرش شگی همان طور که در فوق به ان اشاره شد نرمی بسیار زیاد در بافت است. بافت فرش شگی به دلیل ارتفاع بالای نخ خاب بسیار نرم است. ویژگی دیگر فرش شگی طرح های فانتزی و مدرنی است که با رنگ های جذاب در ان به کار می رود. فرش های شگی فوق العاده خاص هستند و بیش تر برای تزیین دکوراسیون استفاده می شوند.

فرش شگی در اشکال فوق العاده متنوعی بافته می شود. برخلاف فرش های ماشینی که بیش تر به شکل مستطیل ، مربع یا دایره بافته می شوند فرش شگی در شکل های گوناگونی مانند پروانه ، درخت ، قلب ، برگ ، گل و ... بافته می شود. الیاف استفاده شده در فرش شگی کیفیت مناسبی دارند اما در عین حال فرش شگی قیمتی مقرون به صرفه تر و ارزان تر نسبت به فرش های دیگر دارد. هم چنین این فرش بدون پرز و حساسیت است و برای استفاده در فضا های مختلف مناسب است.


معایب فرش شگی 

فرش شگی همانند هر بافته دیگری مزایای بسیار زیادی داشته اما در کنار آن عیوب کوچکی نیز دارد. یکی از این معایب محدودیت سایز است. فرش های شگی معمولا در سایز های کوچک و زیر شش متر یا نهایتا 9 متر بافته می شوند. به همین دلیل تنوع ابعاد فرش های کلاسیک را ندارند. 

فرش شگی به دلیل پرز های بلندی که دارد گردو غبار و خاک را به راحتی در خود نگه می دارد به همین دلیل نیاز به نظافت بیش تری دارد. 


قیمت و خرید فرش های شگی 

برای خرید فرش های شگی ماشینی کاشان به سایت قالی کاشان مراجعه کنید. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های مدرن و فانتزی مانند شگی فانتزی و مدرن یا فرش های شگی فلوکاتی در ابعاد مختلفی مانند فرش شگی 9 متری با قیمت ارزان کاخانه قابل خرید است. کیفیت های فرش کاشان در این فروشگاه با ضمانت نامه 10 ساله تضمین شده است. فرش های ماشینی با جدید ترین طرح و نقش ها در این فروشگاه به فروش گذاشته شده است.


دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد