تبلیغات X
سفارش بک لینک
آموزش ارز دیجیتال
لباس خواب
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
هنگ درام
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
آسال تهویه قم
نسلی نو
وبینو قم
چاپ ساک دستی پارچه ای
وی رمان
ال تی پارت
دکوراسیون منزل
دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب
کابینت آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق نشیمن
چاپخانه قزوین
برسادیس
استارتاپ
خرید ملک در دبی
آموزش خلبانی


فرش ماشینی کاشان - فرش طرح افشان کاشان و انواع آن s

فرش ماشینی کاشان - فرش طرح افشان کاشان و انواع آن

موضوعات
Category

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 10182
» بازديد ديروز : 1701
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 11883
» بازديد سال : 10181
» بازديد کل : 13150
» اعضا : 0
» مطالب : 71

فرش طرح افشان کاشان و انواع آن


تاریخ انتشار پست : 1399/11/11 بازدید : 27
 

فرش های ماشینی معمولا با طرح های کلاسیک و مرسوم در قالی های دستباف ایرانی بافته می شوند. طرح های کلاسیک فرش ایرانی که در فرش های ماشینی نیز استفاده می شود نماد هنر اصیل ایرانی است. طرح های هنرمندانه فرش ایران در سراسر دنیا مشهور است به طوری که فرش ایران نمادی از فرهنگ دیرینه ایرانی محسوب می شود. در این متن قصد داریم با طرح فرش افشان به طور مختصر آشنا شده و ویژگی های آن را بیان کنیم. با ما در ادامه این متن همراه شوید.


فرش طرح افشان 

طرح های فرش ایرانی تنوع بسیار زیادی دارند. یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین این طرح های طرح زیبای افشان است. طرح افشان را می توان ترکیبی از نقش و نگار های گیاهی دانست. در گذشته طرح ترنج در بیش تر قالی های دستباف مورد استفاده بوده است. در این طرح نقش ترنج مانند خورشید در میانه فرش قرار دارد و در اطراف آن گل ها و شاخ و برگ های در هم پیچیده قرار دارند. با گذشت زمان در این طرح تغییراتی ایجاد شد و نقش ترنج از میانه این طرح حذف گردید. بدین ترتیب طرح بسیار زیبایی شکل گرفته که به طرح افشان معروف است.


واژه افشان در لغت به معنای آشفته و پریشان است. در فرش های افشان قرینگی مرسوم در نقش های سنتی وجود ندارد. در این طرح نقش و نگار های فرش به صورت آشفته در متن فرش تکرار شده اند. طرح افشان بیثش تر با نقش های سنتی مانند بته جقه، اسلیمی، ختایی و گلدانی شکل گرفته است. البته در طرح های مدرن افشان ترکیبی از این نقش های با نقش های مدرن تر نیز استفاده شده که ظاهری جدید و خاص را به طرح افشان داده است. برخی طرح های افشان جدید دارای نقوش لچک و ترنج هستند که با نقش های خشتی نیز ترکیب شده است.


فرش طرح افشان در دکوراسیون

یکی از ویژگی های مهم فرش افشان زمینه منسجم و یکپارچه آن است. این ویژگی سبب شده این فرش برای استفاده در فضا های کوچک و دکوراسیون های شلوغ بسیار مناسب باشد. فرش افشان سبب می شود فضای اطراف بزرگ تر و خلوت تر دیده شود. خصوصا اگر فرش افشان با زمینه کرم در دکوراسیون استفاده شود. رنگ زمینه روشن در این فرش باعث می شود محیط پر نور تر و دل باز تر به نظر برسد. فرش طرح افشان یکی از پرفروش ترین طرح های کلاسیک فرش بوده و برای استفاده در دکوراسیون های کلاسیک بهترین پیشنهاد است.


انواع طرح افشان 

مشهور ترین و پرفروش ترین طرح های افشان  کاشان را می توان نقش های زیر دانست:

  • فرش طرح افشان اسلیمی 
  • فرش طرح افشان شاه عباسی
  • فرش طرح افشان قجری
  • فرش طرح افشان سلطنتی
  • فرش طرح افشان بندی
  • فرش طرح افشان ترنج دار
  • فرش طرح افشان حیوانات
  • فرش طرح افشان دسته گل


خرید فرش طرح افشان کاشان

برای خرید افشان کاشان از کارخانه به سایت قالی کاشان سر بزنید. بهترین و جدید ترین فرش های ماشینی کاشان مانند فرش های کلاسیک، فرش های فانتزی و سه بعدی، فرش ترک، فرش شگی، فرش وینتیج، فرش آشپزخانه و ... در این فروشگاه قابل بررسی و مشاهده است. کیفیت بسیاربالای فرش در کنار قیمت ارزان فرش از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی فرش از مجموعه قالی کاشان است.

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :        
متن دیدگاه :

تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد